Direktlänk till inlägg 1 september 2011

Krigsförklaring

Av womaninred - 1 september 2011 22:03

Härmed startar jag krig mot finnar, kvisslor och stora porer!!! Är trött på att de ska förpesta min vardag(okej, nu gnäller jag. Har inte så mycket.) så nu är det KRIG! De ska BORT! Om det finns fler där ute som vill delta så gör som jag!


Gör ett ångbad för ansiktet. Häll upp kokande vatten i en skål och luta ansiktet över den. Lägg en handduk över huvudet så att ingen ånga "smiter". Sitt så i 10 min då porerna har öppnat sig. Om du har stora finnar(som är mogna!) ta papper mellan fingrarna och kläm försiktigt!


Ta fram din rengöringstvätt och tvätta ansiktet(absolut inte vanlig tvål eftersom det är uttorkade och torkar du ut huden kommer den producera mer talg för att skydda sig vilket resulterar i mer finnar...). Jag har provat många olika märken, Neutrogena Visibly Clear, REN, Aco Spotless Face wash, Clinique... listan är lång. Jag rekommenderar att ni besöker ett apotek som erbjuder gratis hudanalys och efter den vet du vad du har för hudtyp och vilka märken och produkter som passar dig. Du kan diskutera vilka produkter du ska använda med apoteket personal. Att fråga kostar inget och det kommer hjälpa dig låg om du vet vad du har att göra med. Jag hade ingen aning om att jag hade en känslig hudtyp och hade köpt helt fel produkter. Bättre att fråga människor som är utbildade. Särskilt om det är gratis ;)


Ta fram en acnelösning ( det här är ett av mina bästa tips!) som du har köpt. rekommenderar Aco Acnelösning som är både billig och bra. Kostar ca 50 kr för 200 ml. Aco är ett bra märke som du kan köpa på apoteket. Acnelösningen är en lösning med SALICYLSYRA som motverkar att talgkörtlarna blir igentäppta(vilket betyder att den motverkar finnar). Ta och doppa en bomullstuss i acnelösningen och dutta sedan på de utsatta områdena.


Smörj sedan in huden med en dagkräm/nattkräm som är anpassad till din hudtyp(fet, torr, känslig, blandhy...), det behöver inte vara en dyr kräm så länge den är anpassad till din hudtyp. Gå till apoteket och fråga om de gör hudanalyser eller fråga om råd. de är väldigt bra utbildade och kan hjälpa dig välja rätt produkter gratis.


Upprepa sedan denna behandling varje morgon och varje kväll. Ångbadet behöver du självklart inte göra varje dag men se till att ALLTID tvätta av er allt smink när ni går och lägger er! Att inte göra det påverkar huden otroligt mycket. Ni kanske inte ser det idag men er hy kommer förr eller senare ta stryk och då är det för sent.


Om vi sköter den här rutinen(och inte äter för mycket choklad och kanske tränar någon gång i veckan :P ) så kommer vi stråla. Farväl finnar!


Aco är ett bra märke och är billigt jämfört med många märken. Här nere är det bilder på Aco  Acne Gel (som man tar en liten klick på finnen innan man går och lägger sig) och Aco Acnelösning som jag beskrev ovan. 



   

Hud
 
 
Cecilia

Cecilia

6 januari 2012 19:15

Ja salicylsyra är bra det, rekommenderas! Rekommenderar även ACOs Spotless serie som har fuktkräm med salicylsyra

http://salicylsyra.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av womaninred - 21 januari 2012 18:03


Har nu testat Baristas shine drops som ger ett mjukt och glansigt resultat. Säg farväl till trist, trassligt och glanslöst hår med den här produkten får du verkligen det de lovar. I en liten knallrosa pumpflaska finns lösningen på glanslösa dagar. Hå...

Av womaninred - 14 januari 2012 14:44


När man plattar,lockar eller fönar håret kan det vara bra att först ha i lite värmeskyddande medel som återfuktar  och skyddar håret mot värmen. Jag har nu provat phc heat protection styling spray som jag har blivit väldigt förtjust i. Produkten lukt...

Av womaninred - 9 januari 2012 17:27


Okej, nu har jag inte uppdaterat bloggen på ett tag och jag ber om ursäkt för det. Men jag tänkte slänga in en liten uppdatering nu när jag fick lite tid över.   Hur många har hört talas om den nya mirakelkrämen som heter BB cream - Miracle skin ...

Av womaninred - 5 december 2011 14:34

Alla har väl något som de gillar med sitt ansikte? Alla har väl något som man inte gillar också... Här är några enkla tips till dig som läser detta.   Tycker du att din näsa är för stor?   Prova att ta en highlighter på själva näsbenet och ...

Av womaninred - 2 december 2011 15:15


Har provat två av H&M´s egna ansiktsmasker, RICH CHOCOLATE MOISTURISING MASK och VANILLA FUDGE SELF WARMING MASK, och jag måste säga att att jag gillar H&M ´s produkter. Har provat några ansiktsmasker tidigare från H&M och jag tycker alltid att de le...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översättare

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards