Alla inlägg den 24 september 2011

Av womaninred - 24 september 2011 16:10

Äger du ingen locktång och är för snål för att köpa en? Kanske du istället har en plattång hemma? Att använda en plattång för att göra fina lockar funkar utmärkt och du väljer själv hur du vill att lockarna ske se ut.


Gör så här:


Sätt upp håret i en klämma, lämna underhåret kvar.


Ta en hårslinga, ju större desto större lockar, och kläm åt plattången nära hårbottnen.


Vrid plattången ett halvt varv bakom och dra sedan sakta. Och voilá, hårslingan är lockig. Börja helst bak i nacken och arbeta dig framåt på sidorna. När du är klar tar du ner lite hår från hårklämman och börjar om. På så vis arbetar du metodiskt och får med allt hår.


När du är klar sprejar du lätt håret och kan om du vill använda fingrarna eller en väldigt grov kam/borste och borsta igenom håret lite. Var försiktigt så att du inte förstör lockarna.


En bra sak att börja med vore också att använda ett värmeskyddande medel. Ditt hår kommer att tacka dig. Eftersom jag ytterst sällan använder plattång/locktång/fön så har jag inte ett värmeskyddande medel och jag är lite snål så jag har inte köpt någon. Tycker att jag använder fön och sånt för sällan för att köpa ett medel som skyddar. Men använder du ofta plattång eller likande så MÅSTE du nästan köpa ett bra medel som skyddar mot värmen. Värmen sliter så otroligt mycket på håret så för att få ett friskare hår kan det vara värt det.


Lycka till nu med era lockar!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översättare

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards