Direktlänk till inlägg 10 november 2011

Senaste klippet!

Av womaninred - 10 november 2011 21:14

Idag klippte jag håret. I Italien.  På en kinesisk salong, med en kinesisk frisör som inte kunde engelska och knappt italienska. Låter det som ett litet misstag kanske? Själv kan jag inte tala italienska utan jag hade med mig en nyfunnen rumänsk vän som kan lite engelska, lite italienska och vi alla tre försökte förstå vad den andre menade i den här lilla salongen. Det hela gick ändå ganska smidigt, den manliga frisören var väldigt ivriga att klippa av lite hår. Så killen tog tag i min arm, drog mig till schamponeringen, tvättade håret (och viskade på dålig italienska saker som jag inte vet om jag vill kunna förstå)  och drog mig sedan till frisörstolen.


Min plan var att enbart klippa topparna men försök säga det på italienska till en som ändå inte förstår helt. Efter många om och men drog han snabbt fram saxen och jag såg hur håret föll till marken. Paniken växte, vad hade jag gett mig in på? Hade nu inte mitt håret praktiskt taget skrikit efter en klippning så hade jag nog inte vågat klippa håret innan jag kan prata italienska. En liten hårhög började växa på golvet... Jag kunde ju självklart ha valt en italiensk salong(hade kanske funkat bättre nu när jag faktiskt fick lite översättningshjälp av min vän, det är i alla fall uppsatt på min kom-ihåg-lista) men snål som jag är hade jag inte lust att betala 40 euro (jag får bara 60 euro varje vecka och jag vill faktiskt göra något den här helgen) utan en klippning för 10 euro lät mycket bättre i mina öron. Snabbt gick det och trots att jag saknar lite längd på mitt hår så måste jag ändå säga att det blev ganska fint även om jag precis efter klippningen bröt ihop, besökte en gelateria och tröståt gelato...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av womaninred - 21 januari 2012 18:03


Har nu testat Baristas shine drops som ger ett mjukt och glansigt resultat. Säg farväl till trist, trassligt och glanslöst hår med den här produkten får du verkligen det de lovar. I en liten knallrosa pumpflaska finns lösningen på glanslösa dagar. Hå...

Av womaninred - 14 januari 2012 14:44


När man plattar,lockar eller fönar håret kan det vara bra att först ha i lite värmeskyddande medel som återfuktar  och skyddar håret mot värmen. Jag har nu provat phc heat protection styling spray som jag har blivit väldigt förtjust i. Produkten lukt...

Av womaninred - 9 januari 2012 17:27


Okej, nu har jag inte uppdaterat bloggen på ett tag och jag ber om ursäkt för det. Men jag tänkte slänga in en liten uppdatering nu när jag fick lite tid över.   Hur många har hört talas om den nya mirakelkrämen som heter BB cream - Miracle skin ...

Av womaninred - 5 december 2011 14:34

Alla har väl något som de gillar med sitt ansikte? Alla har väl något som man inte gillar också... Här är några enkla tips till dig som läser detta.   Tycker du att din näsa är för stor?   Prova att ta en highlighter på själva näsbenet och ...

Av womaninred - 2 december 2011 15:15


Har provat två av H&M´s egna ansiktsmasker, RICH CHOCOLATE MOISTURISING MASK och VANILLA FUDGE SELF WARMING MASK, och jag måste säga att att jag gillar H&M ´s produkter. Har provat några ansiktsmasker tidigare från H&M och jag tycker alltid att de le...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översättare

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards