Alla inlägg under oktober 2011

Av womaninred - 27 oktober 2011 10:12

Gliss har nu lanserat en hårvårdserie anpassat för tunt nordiskt hår, Gliss Satin Relax. Produkterna  är till för att ge fukt och näring samt att reparera trötta hårstrån och ge tillbaka dess naturliga glans. Jag har inte provat alla produkter i Satin Relax-serien men jag har provat deras hårinpackning. Hårinpackningen luktar ganska gott, lite sött skulle jag säga, men ganska starkt. Produkten är i burkform och det är alltid lite tråkigt att de flesta hårinpackningar är det, det är inte alltid så lätt att få upp locket när man har blöta händer. Att få upp locket funkar helt okej, skulle dock älskat produkten om den hade vart i tubform. Håret luktar gott, blir mjukt och lättkammat och får en fin lyster. Kan tänka mig att hela hårvårdsserien är bra för just tunt nordiskt hår i alla former. Jag gillar verkligen produkten men jag skulle ha älskat den om den hade vart i tubform och luktat lite mildare, annars är det en jättebra produkt. Nåja, man kan väl inte få allt.


 


Dock är det en otroligt härlig färg på hela hårvårdsserien. Tummen upp för det!

Av womaninred - 26 oktober 2011 20:11

Är det någon mer än jag som ofta blir blank i ansiktet efter att man har lagt sminket? Oftast om man inte använder puder(vilket jag alltid har varit dålig på att använda...) så blir man blank i t-zonen (panna, näsa och haka) och det ser ut som att man är svettig eller något ditåt. Grymt irriterande och nu har jag äntligen tagit mig i kragen och köpt ett puder. Sprang iväg till KICKS ( Finns det en annan affär jag skulle ha valt nu när jag är i Sverige? Nej...) och fyllde på sminkförrådet lite, och självklart hade jag en person som hjälpte mig hitta rätt produkter. Till alla som envisas med att hitta produkter själv och som inte alltid är så säkra på om det är rätt produkt för just er, snälla fråga personalen. Du får tag i rätt produkter och slipper komma hem med köp som du sedan ångrar. Personalen är till för att hjälpa till och de är utbildade och så länge de vet mer än vad du gör om de olika produkterna så skadar det inte att fråga om råd.


Jag köpte Isadora Anti Shine Mattifying Powder som är speciellt framtaget för att motverka blankhet i ansiktet. Betalade 129 kr tror jag och hittills tycker jag verkligen att det var värt pengarna. Produkten kan du köpa i de flesta affärer som säljer märket Isadora, Åhléns och KICKS brukar vara säkra kort. Glöm inte att kolla att ni får rätt nyans, det är  hemskt när sminket går åt fel färg och man inte ser klok ut. Prova alltid smink i ett bra upplyst rum eller utomhus eftersom det då är lättast att se om det är rätt nyans. Tänk på att smink ska smälta in med din egen hudtyp, köp alltså inte foundation eller puder som gör att du ser orange ut...om det nu inte är så du vill se ut...


 

Av womaninred - 24 oktober 2011 10:13

Något som har kommit upp på marknaden och som många pratar om/använder nu är silkesdroppar, en produkt som är framtagen för torrt och skadat hår. Silkesdropparna ska sluta sig om hårstråna och bevara fukten i håret, alltså motverka torrt och frissigt hår. Håret blir glansigt och de flesta silkesdroppar innehåller vitaminer som är nyttigt för håret. Har du väl köpt den här produkten kommer du inte att sluta köpa den, aldrig mer frissigt och torrt hår!


Mitt hår kan bli extremt frissigt när jag fönar/lockar håret och hårtopparna verkligen skriker efter fukt. Jag hade hört många prata om silkesdroppar och hur bra de är men jag har alltid varit den lite försiktiga typen och förhastar mig aldrig i köp. Jag vill veta att produkten fungerar innan jag testar den, jag vill inte utsätta mitt hår/hud för vad som helst!


Men nu tog jag äntligen mod till mig och köpte phc hair repair silk serum på Åhléns för 99 kr och jag ÄLSKAR det!


Så här står det på baksidan:


Phc Silk Sreum är ett intensivt reparerande leave-in serum för torrt och skadat hår. Provitamin B5 och UV-skydd reparerar, återfuktar och skyddar håret. Håret blir slätt och silkeslent samt ger håret glans och lyster.


ANVÄNDNING:


Applicera några droppar i handflatorna och fördela i håret, fokusera på hårtopparna. Skölj ej ur.


Produkten funkar, är prisvärd och luktar gott. Tänkt på att vid användning så ska man bara ta några droppar, inte dränka håret, och att inte ta för mycket i hårbottnen. Var är håret mest skadat och torrt? Just det, hårtopparna, så satsa på dem!


 

Av womaninred - 21 oktober 2011 19:02

Vissa mornar vaknar man upp med en finne lika stor som Mount Everest...och ibland kanske två då. Att lämna huset lockar inte, att träffa människor är inte heller med på listan man vill göra den dagen. Att gå på dejt...  inte en chans med den finnen! Vad ska man göra då? Att ställa in en dejt eller att gömma sig i huset för en finne är inte okej, det är inte så man ska ha det här i livet.


Därför har Garnier skapat en produkt som är din bästa vän i den situationen, garnier Pure SOS Pen, en liten men OTROLIGT effektiv tub med genomskinlig gel. Man duttar lite gel på finnen och redan efter en timme har man fått en märkbar skillnad, efter 5 timmar har finnen torkat ut så pass mycket att det är helt okej att gå på dejt.  Finnen försvinner inte på fem röda sekunder men produkten hjälper verkligen till. Om man tar på lite gel på kvällen och sover med det så är finnen mer eller mindre helt borta när du vaknar. Hur skönt som helst. Rekommenderar produkten till personer som inte vanligen har oren hud, utan enbart får finnar ibland. Har man problemhud bör man inskaffa en bra ansiktstvätt, tvål och dag - och nattkräm för just din hud. Att gå till apoteket är att rekommendera, deras hudvårdsterapeuter kan oftast ge en gratis hudundersökning och sedan plocka fram de produkter som passar bäst din hud. Fråga kostar inget, tänk på det!

 

Hud
Av womaninred - 20 oktober 2011 17:54

Vissa dagar hinner man helt enkelt inte duscha håret och vissa dagar orkar man inte riktigt... Därför uppfanns torrschampot, en riktig räddare i nöden. Perfekt om man inte har tid eller är lat och ändå vill ha ett fräscht hår.


Jag har köpt Kisby dry shampoo with rice extracts som luktar ganska gott, luktar lite frisörlukt om ni förstår vad jag menar och ger genast håret en nyduschad känsla. Håret blir lätt och all olja försvinner. Man sprejar 20-30 cm ifrån håret och låter det verka i 2-3 minuter, sedan borstar man håret. Älskar verkligen torrschampo, att duscha håret för ofta sliter på håret och man vill ju inte slita mer än nödvändigt och samtidigt vill man inte gå runt med fett hår... Torrschampo är lösningen. Kisby var bland de första som kom ut med torrschampo och är ett bra märke. Jag betalade 110 kr för produkten. man kan både hitta dyrare och billigare märken. Man kan köpa torrschampo för 50 kr och 300 kr. Det är dock inte alltid det dyraste som är bäst man måste prova sig fram och så hittar man sin egen favorit.

Av womaninred - 20 oktober 2011 12:31

Hej allihop!


Jag har snubblat över produkter som värmespolar och volymborste och blev väldigt sugen på att köpa nån av dem.Kan bara inte bestämma mig vad jag vill ha. Så jag försöker ta reda lite på vad som är bra/dåligt och vad som är mest värt att skaffa. Är det någon som har erfarenhet av någon av dem och kan ge lite tips. Det är er chans att vara den som ger råd och tips  nu, ta chansen! ;)

Av womaninred - 18 oktober 2011 16:53

Testat en ny handkräm igen, är så beroende ;) Denna gång testade jag Arnica Essentiel Moisturising Hand Cream av märket Yves Rocher. Liten förpackning på 75 ml för ett pris på ca 20 kr om jag inte minns fel. Luktar gott, ganska diskret och går in ganska snabbt i huden. Ger resultat.


Jag skulle vilja ha en annan doft enbart om jag fick ändra på något, den luktar gott men jag är mer förtjust i andra dofter. Tror enbart att det är jag som är så kräsen. Jag rekommenderar i alla fall produkten och jag tror att ni kommer att tycka att den både är bra och luktar gott. Yves Rocher är ett bra märke och man kan köpa många fina saker därifrån.


 

Av womaninred - 18 oktober 2011 09:58

Att göra en ansiktsmask då och då gör under för din hud. Masken hjälper dig att få bort smuts, döda hudceller och ger din hud lyster. Precis som jag har skrivit om hårinpackningar så kan man använda mycket av det man har i skafferiet för att göra en bra ansiktsmask.  Har hittat en del fruktrecept som fungerar bra. Hoppas någon passar er.


Det bästa man kan använda i en ansiktsmask är frukt och alla frukter har olika effekter och passar till olika hudtyper.


Aprikos


Hudtyp: fet, akne,torr och åldrande

Effekt: får bort döda hudceller


Avokado


Hudtyp: torr och åldrande

Effekt: mjukar upp


Banan


Hudtyp: torr och känslig

Effekt: mjukar upp


Citron


Hudtyp: fet och akne

Effekt: bleker och torkar ut


Jordgubbar


Hudtyp: fet och akne

Effekt: torkar ut och bleker


Recept


1:


Mosa en avokado. Hur enkelt som helst. Använd skalhalvorna till armbågarna så bir de mjuka och fina också!


2:


1 mosad banan

smulad havregryn 5 msk

honung 1 msk


Blanda till smet och applicera på fuktad hy. Låt sitta ca 15 min. Skölj med ljummet vatten. Återfuktar och mjukar upp huden.


3:


5 mosade jordgubbar

2 tsk yoghurt

mandelmjöl/vanligt mjöl - så mycket det behövs


blanda till lagom konsistens och låt den vara på huden i 10 min. Skölj med ljummet vatten. Friskar upp och ger lyster. Använd inte på känslig hud.


4:


Citronsaft

Skivda gurka


Doppa gurkskivor i citronsaften, lägg dem på huden. Låt ligga 10 - 20 min. Vid upprepande behandlingar bleks pigmentfläckar och fräknar.


5:


5 stora bitar ananas

3 tsk olivolja


Mosa ihop och applicera på ansiktet. Låt vara i 15 min. Skölj med ljummet vatten och ta på din vanliga fuktkräm. Verkar sammandragande, tar bort smuts och döda hudceller.



Hud

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översättare

Gästbok


Skapa flashcards