Alla inlägg den 23 september 2011

Av womaninred - 23 september 2011 09:10

Har nu råkat snubbla in på en mirakelolja, en olja som man masserar in i hårbottnen två gånger i veckan och som får håret att växa upp till 5 cm - VARJE MÅNAD! I vanliga fall växer håret c 1 cm per månad så det är STOR skillnad!


Oljan stimulerar tydligen  hårsäckarna och gör så att de producerar mer. Håret ska bli glansigare, tjockare och längre. Låter det för bra för att vara sant?


Det är Ricinolja, oljan som annars oftast används som laxeringsmedel! Oljan är fet, färglös och luktlös men ger uppenbarligen under för ditt hår och ögonfransar. Produkten finns att köpa på apotek(bakom disken så man måste fråga personalen, säg för guds skull inte att du ska ha det i håret, de kollar konstigt på dig då...) eller på hälsokostbutiker, Body Shop m.m Finns att beställa på nätet också.


Jag var tveksam först också men jag gjorde lite efterforskningar och kom fram till att  resultatet varierar från person till person. För vissa personer börjar håret växa som ogräs och för andra märker de ingen skillnad. Men jag tänkte, varför inte testa? Jag menar, du lär ju inte dö av det och det är billigt att köpa. Så jag gick till närmaste Farmacia(apotek på Italienska) och sa att jag ville ha ricinolja. Mannen bakom disken undrade om jag ville ha en liten eller stor flaska. "Stor!" skrek jag nästan. Mannen kollade konstigt på mig men gav mig flaskan (120 ml för 4.30 euro. I Sverige kostar det mellan 40 och 90 kr och man får oftast mer än vad jag fick. ) och jag gick nöjd där ifrån även om jag visste att mannen bakom disken  nu trodde att jag var VÄLDIGT forstoppad... Äsch, det bjuder jag på.


Så nu sitter jag med oljan i hårbottnen, ska vänta ca 1 timme och sedan ska jag gå in i duschen och tvätta ur det. Tog foto först på mitt hår och varje vecka ska jag fota och se om det händer något. Självklart kommer jag uppdatera er så vi alla får se hur det går.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översättare

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards