Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Rouge

Av womaninred - 12 oktober 2011 15:34

Hur man ska applicera rouge är litet av en egen vetenskap. Det finns miljoner olika nyanser att välja på och tusentals olika sätt att göra det på. När du ska köpa en ny rouge kan du tänka på att välja en färg som påminner om den färg dina kinder får när du blir generad eller den färg som du får när du är ute och rör på dig. Den nyansen kommer se mest naturlig ut på dig. Visst kan man välja att köpa andra nyanser som du kan varva med men om du ska köpa en som håller både när det är vardags eller fest så hitta just den nyansen som påminner om din naturliga färg. När du väl har hittat nyansen får du kanske välja om du vill att den ska vara matt eller glittrande, puderformat eller i cremeform... listan kan bli lång. Fokusera på att hitta rätt nyans och ta resten sen. Just nu kör jag på en rouge i puderformat med lite glitter i från Nivea (måste nog säga att jag älskar det märket i smyg, bra, prisvärda produkter helt enkelt. Perfekt för den som inte vill eller har råd att lägga ut en förmögenhet på sitt smink) som jag älskar. Eftersom jag är väldigt blek passar jag utmärkt i rouge som går i rosa och röda toner. Viktigt att du går efter din egen hud när du köper rouge, hade en kompis som köpte helt fel nyans, det såg inte klokt ut...


Sen när du väl har köpt måste du bestämma dig hur du vill applicera rougen.Här är tre varianter men tänk på att det viktigaste är att man inte tar för mycket rouge. Rouge ska framhäva dina kindben inte göra att du ser ut som en påskkärring. Lycka till!


Variant 1 : Sug in kinderna och applicera rougen där huden går in. under kindbenen helt enkelt. Inte min favorit men många gillar den här varianten.


Variant 2: Applicera rougen på och lite under kindbenen. Arbeta med borsten längs hela kindbenet. Viktigt med rätt nyans och rätt mängd. Det kan ändra allt.


Variant 3: Le stort och applicera rougen på kinderna(på bulorna som uppstår när du ler). Personlig favorit. Du kan även utgå från bulorna och arbeta med borsten längs kindbenen.

 
 
Erika

Erika

14 oktober 2011 16:56

Hej!
Ville bara säga tack för alla goda råd och tips du ger genom din blogg, väldigt bra. Har läst en del, ska fortsätta läsa mer när jag skrivit klart kommentaren.

Önskar dig en trevlig helg!

http://mintidmittliv.bloggplatsen.se

womaninred

14 oktober 2011 22:22

Tack så mycket. Jättetrevligt att veta att någon läser och får inspiration/hjälp av bloggen. Tack igen. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av womaninred - 21 januari 2012 18:03


Har nu testat Baristas shine drops som ger ett mjukt och glansigt resultat. Säg farväl till trist, trassligt och glanslöst hår med den här produkten får du verkligen det de lovar. I en liten knallrosa pumpflaska finns lösningen på glanslösa dagar. Hå...

Av womaninred - 14 januari 2012 14:44


När man plattar,lockar eller fönar håret kan det vara bra att först ha i lite värmeskyddande medel som återfuktar  och skyddar håret mot värmen. Jag har nu provat phc heat protection styling spray som jag har blivit väldigt förtjust i. Produkten lukt...

Av womaninred - 9 januari 2012 17:27


Okej, nu har jag inte uppdaterat bloggen på ett tag och jag ber om ursäkt för det. Men jag tänkte slänga in en liten uppdatering nu när jag fick lite tid över.   Hur många har hört talas om den nya mirakelkrämen som heter BB cream - Miracle skin ...

Av womaninred - 5 december 2011 14:34

Alla har väl något som de gillar med sitt ansikte? Alla har väl något som man inte gillar också... Här är några enkla tips till dig som läser detta.   Tycker du att din näsa är för stor?   Prova att ta en highlighter på själva näsbenet och ...

Av womaninred - 2 december 2011 15:15


Har provat två av H&M´s egna ansiktsmasker, RICH CHOCOLATE MOISTURISING MASK och VANILLA FUDGE SELF WARMING MASK, och jag måste säga att att jag gillar H&M ´s produkter. Har provat några ansiktsmasker tidigare från H&M och jag tycker alltid att de le...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översättare

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards