Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av womaninred - 12 oktober 2011 15:34

Hur man ska applicera rouge är litet av en egen vetenskap. Det finns miljoner olika nyanser att välja på och tusentals olika sätt att göra det på. När du ska köpa en ny rouge kan du tänka på att välja en färg som påminner om den färg dina kinder får när du blir generad eller den färg som du får när du är ute och rör på dig. Den nyansen kommer se mest naturlig ut på dig. Visst kan man välja att köpa andra nyanser som du kan varva med men om du ska köpa en som håller både när det är vardags eller fest så hitta just den nyansen som påminner om din naturliga färg. När du väl har hittat nyansen får du kanske välja om du vill att den ska vara matt eller glittrande, puderformat eller i cremeform... listan kan bli lång. Fokusera på att hitta rätt nyans och ta resten sen. Just nu kör jag på en rouge i puderformat med lite glitter i från Nivea (måste nog säga att jag älskar det märket i smyg, bra, prisvärda produkter helt enkelt. Perfekt för den som inte vill eller har råd att lägga ut en förmögenhet på sitt smink) som jag älskar. Eftersom jag är väldigt blek passar jag utmärkt i rouge som går i rosa och röda toner. Viktigt att du går efter din egen hud när du köper rouge, hade en kompis som köpte helt fel nyans, det såg inte klokt ut...


Sen när du väl har köpt måste du bestämma dig hur du vill applicera rougen.Här är tre varianter men tänk på att det viktigaste är att man inte tar för mycket rouge. Rouge ska framhäva dina kindben inte göra att du ser ut som en påskkärring. Lycka till!


Variant 1 : Sug in kinderna och applicera rougen där huden går in. under kindbenen helt enkelt. Inte min favorit men många gillar den här varianten.


Variant 2: Applicera rougen på och lite under kindbenen. Arbeta med borsten längs hela kindbenet. Viktigt med rätt nyans och rätt mängd. Det kan ändra allt.


Variant 3: Le stort och applicera rougen på kinderna(på bulorna som uppstår när du ler). Personlig favorit. Du kan även utgå från bulorna och arbeta med borsten längs kindbenen.

Av womaninred - 12 oktober 2011 15:06

Tänkte göra en liten uppdatering om hur det har gått för ricinoljan som jag nu har använt i lite drygt 4 veckor. Kan säga att 120 ml räcker längre än man tror, har fortfarande kvar så att det räcker till åtminstone 3 gånger till. Så oljan är dryg och räcker längre än man tror, vilket gör det hela mycket bättre.


Att applicera oljan i håret är väldigt kletigt och mindre roligt. Sen när man väl lyckats med det ser det ut som om man aldrig någonsin har tvättat håret förut så att visa sig för inneboende m.m är kanske inte så frestande.


Att få ut oljan går ganska lätt, det gäller bara att komma ihåg att man har haft olja i håret, och stannar kvar i duschen en liten längre tid. Gör du inte det kommer du inte fått ut allt och ditt hår ser fett ut när det väl torkar - det är bara vända och stoppa in huvudet i duschen igen. Viktigt att tänka på är att inte använda för mycket schampo för att få ut olja, det torkar ut hårbottnen och är inte bra för håret. Bättre att ta lagom och att skölja ur oljan noga med vanligt vatten.


Har jag märkt någon förändring?


Ja det har jag, håret har faktiskt blivit längre på den här månaden (håret blir självklart längre med eller utan oljan och frågan är ju om håret har vuxit snabbare med olja.) Jag skulle nog kunna säga att håret har vuxit lite mer än vanligt, skulle tippa på att håret har vuxit 2 - 3cm och vanligtvis växer hår 1 cm per månad. Sen har håret blivit glansigt och det ser väldigt bra ut. Inte matt och livlöst som det brukar se ut. Ett stort plus är att jag nu enbart tvättar håret 2 gånger per vecka(tvättade håret förut varje dag eller varannan vilket sliter otroligt mycket på håret) och det hjälper håret att se och må bra ut.


Jag tänkte fortsätta med oljan ett tag till, jag vill se om det verkligen är oljan som får håret att växa eller om det bara är inbillning från min sida och att håret enbart har vuxit så mycket som det brukar. Håret har i alla fall inte fallit av och inget annat hemskt har hänt med det, så andra som vill prova behöver inte vara rädda.


Nästa månad hör jag av mig igen om det här så får vi se vad som hänt under dess. Hoppas på att håret börjar växa rekordsnabbt så att jag får lite hår i hästsvansen ;)


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översättare

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards