Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av womaninred - 17 oktober 2011 11:57

Ibland känns håret helt hopplöst torrt. Färgning, blekning, locktång, plattång, spray... en hel del saker som vi utsätter vårt hår för dagligen och precis som huden behöver håret lite extra fukt då och då.


Det finns massor av olika hårinpackningar att köpa, dyra som billiga, bra och ... ja, mindre bra. Om du inte råkar ha en hårinpackning hemma och känner att håret behöver lite extra fukt NU, kolla i skafferiet. Många saker som du hittar där funkar utmärkt till ett torrt hår.


1. Mosa en mogen banan och en avokado som du sedan har i fuktigt håret ca 20 -30 min. Schamponera och skölj ur. Ganska kletigt och geggigt. Inte min favorit p.g.a det.


2. Ta bara lite olivolja som du applicerar i håret. Olivolja är något du kan använda till mycket. I maten, i håret och i badet är några exempel. Om du har det i håret - glöm inte att skölja ur!


3. Ta 1 äggula, en halv dl olivolja och lite rosmarin som du blandar ihop. Applicera i schamponerat hår och låt sitta i 15 - 25 min. Skölj ur och använd balsam. Låt håret självtorka. Perfekt för torrt hår och har blivit lite av min favoritinpackning.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översättare

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards