Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av womaninred - 3 oktober 2011 15:27

Har skrivit tidigare om hur man noppar ögonbrynen och förhoppningsvis är det några som fått lite hjälp av den. Nu tänkte jag skriva lite om välformade, snygga, markerande ögonbryn som jag vet många drömmer om. Eftersom jag är blond så har jag inte fötts med mörka ögonbryn utan mina ögonbryn är väldigt ljusa. På sommaren bleks de en del och i värsta fall kan det se ut som om jag inte har några ögonbryn på långt håll... inte så kul faktiskt. Självklart eftersom jag inte har de där vackra ögonbrynen (tänk Kiera Knightley i Stolthet och Fördom eller i The Duchess... så avundsjuk!) och jag har ju förstått att för markerande ögonbryn skulle ju inte se klokt ut på mig.  Visst kan man färga ögonbrynen så att de blir mörka och markerande men det är ju bara att inse att alla inte kan klara av den looken. Så jag om många andra får leva med våra bryn som de är, eller?


Jag har faktiskt färgat ögonbrynen på salong (ljust bruna)  och det blev jättebra! Passade på och tog ett paket på att få ögonbrynen noppade och färgade och att få ögonfransarna färgade med. Att få ögonfransarna färgade för mig var ganska ovärt. Märktes ingen större skillnad och det försvann ganska snabbt. Att få ögonbrynen noppade var helt klart värt det i alla fall. Fick en grymt snygg linje som gav ansiktet litet av ett lyft. Att färga dem var intressant. Först tänkte  jag börja gråta när jag såg dem, de var så mörka att jag undrade om tjejen som fixat det gjort fel. Men hon förklarade att färgen skulle släppa tills dagen efter så att det skulle se "normalt" ut. Gick runt med STORA solglasögon hela den dagen...


Dagen efter såg de faktiskt skitsnygga ut. De var markerade men det såg inte onaturligt ut. Synd dock att färgen släpper helt efter ca 6 veckor (beror helt på person, har mött människor som det aldrig tycks släppa för..). Men man kan färga själv hemma hur ofta man vill, Depends frans - och ögonbrynsfärg är riktigt bra.  Annars kan man om man inte känner för att färga köpa en ögonbrynspenna och fylla i brynen lite. Personligen gillar jag mer att använda en pensel och en brun ögonskugga för att fylla i brynen, det blir inga "pennstreck" och det ser mer naturligt ut. Det är en billigare variant än att gå på salong och få det gjort. Är man händig och kan färga ögonbrynen själv spar du in en del pengar, mer pengar spar du in om du enbart köper en ögonskugga. Så även om du är en spara eller slösa så finns det sätt.


Jag kör på ögonskuggan, men jag rekommenderar alla att någon gång bege sig till en salong och få brynen noppade. Det är lätt att senare bara se till att ögonbrynen håller formen och inte växer vilt ;P


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översättare

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards