Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Honung för hy och hår

Av womaninred - 5 oktober 2011 10:37

Kände att jag ville skämma bort mig själv lite idag, så jag gjorde i ordning ett bad med olivolja och honung vilket är perfekt för huden. Perfekt återfuktning, huden drar bara åt sig allt bra och efter badet kommer man upp med mjuk och len hud. Gjorde också en hårinpackning med banan och honung, håret kan lätt torkas ut om man håller på med ricinolja :P Så jag tänkte att det är  bra att vara ett steg före. Och till sist smetade jag på lite honung i ansiktet också, en urenkel och urbra ansiktsmask. Honung är en jättebra produkt, återfuktande och bakteriedödande så har man lite finnar så är honung jättebra. Många produkter mot finnar torkar ut huden och gör att den känns trist och ohälsosam men honung är bra att använda då och då.



Häll i vattnet i badkaret, häll i ca 1 msk olivolja och 2-3 msk honung. Se till att de blandar sig med vattnet, enklast genom att stoppa i en hand och röra om.


Medan badet blir klar så blöter du håret. Mosa en banan och häll i 2 msk honung (kan ta några droppar olivolja också, skadar aldrig). Blanda till en gegga som du applicerar i håret. Vira plastfolie runt håret och ta sedan på dig en handduk runt huvudet. Plastfolie är bra om du inte vill kladda ner handduken.


Tvätta ansiktet och få bort allt smink m.m Applicera lite honung i ansiktet, undvika ögonen.


Ni bör badet vara klart. Stäng av vattnet och kryp i. Ligg och slappna av i 30 min (raka benen är att rekommendera, älskar släta, mjuka ben!). Gå upp ur badet, ta av handduk och plastfolie. Tvätta rent ansiktet och gå in en snabbis i duschen. Tvätta ur hårinpackningen med lite schampo och balsam. Sedan är det bara och torka och du kommer ha en mjuk och fräsch hud och ett hår som mår toppen. Det är aldrig fel att skämma bort sig själv lite när man har tid. Ett stort plus är att man luktar så gott efter :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av womaninred - 21 januari 2012 18:03


Har nu testat Baristas shine drops som ger ett mjukt och glansigt resultat. Säg farväl till trist, trassligt och glanslöst hår med den här produkten får du verkligen det de lovar. I en liten knallrosa pumpflaska finns lösningen på glanslösa dagar. Hå...

Av womaninred - 14 januari 2012 14:44


När man plattar,lockar eller fönar håret kan det vara bra att först ha i lite värmeskyddande medel som återfuktar  och skyddar håret mot värmen. Jag har nu provat phc heat protection styling spray som jag har blivit väldigt förtjust i. Produkten lukt...

Av womaninred - 9 januari 2012 17:27


Okej, nu har jag inte uppdaterat bloggen på ett tag och jag ber om ursäkt för det. Men jag tänkte slänga in en liten uppdatering nu när jag fick lite tid över.   Hur många har hört talas om den nya mirakelkrämen som heter BB cream - Miracle skin ...

Av womaninred - 5 december 2011 14:34

Alla har väl något som de gillar med sitt ansikte? Alla har väl något som man inte gillar också... Här är några enkla tips till dig som läser detta.   Tycker du att din näsa är för stor?   Prova att ta en highlighter på själva näsbenet och ...

Av womaninred - 2 december 2011 15:15


Har provat två av H&M´s egna ansiktsmasker, RICH CHOCOLATE MOISTURISING MASK och VANILLA FUDGE SELF WARMING MASK, och jag måste säga att att jag gillar H&M ´s produkter. Har provat några ansiktsmasker tidigare från H&M och jag tycker alltid att de le...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översättare

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards