Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av womaninred - 17 augusti 2011 19:10

Hade en lite tråkig dag idag så jag slängde ihop ett litet hemmaspa med hårinpackning, fotbad, ansiktsmask...you name it!


Började med ett litet ångbad för ansiktet för att öppna porer och bara för att det är så himla avslappnande. Lyssnade på lite schyst musik samtidigt - rekommenderas! Bara koka upp vanligt vatten som du sen sitter med ansiktet över och med en handduk över huvudet. Sitt minst tio minuter så att porerna hinner öppna sig för att maximera ansiktsmasken.


Jag gjorde en egen ansiktsmask med jordgubbar i(och självklart åt jag några också ;) ), yoghurt och mandelmjöl. Den här masken är speciellt anpassad för de som har lite fet hud och som har finnar då och då. Funkar för både tonårsacne och vuxenacne.


Receptet:


5 st jordgubbar

2 tsk yoghurt

mandelmjöl-så mycket det behövs.


Blanda bara allt till en klibbig massa och applicera den på ansiktet, låt verka i 10-15 min. Är en uppiggande mask p.g.a c-vitaminet i jordgubbarna. Skölj sedan med ljummet vatten.


Till håret valde jag att göra något så simpelt som att mosa en avokado och ha i håret. Avokadon måste vara väldigt mogen(vilket passar utmärkt om man är som jag och köper avokado för att äta men glömmer bort den..) och man applicerar den i hela håret men undviker hårbottnen. Virra runt lite plastfolie runt huvudet  och ta sedan på dig en varm och fuktig handduk. Låt det sitta i ca en halvtimme och skölj sedan ut det och tvätta håret. Avokadon kommer ge ditt hår mycket fukt :)


Gjorde till sist en liten kroppsskrubb med hjälp av vanlig olivolja och socker. Ta bara och blanda efter hur mycket du vill ha - hur enkelt som helst och kroppen är mjuk och peelad! Passa på att raka benen och måla tå-och fingernaglar i en härlig färg. Sen är man hur fräsch som helst.

Hud
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översättare

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards