Alla inlägg den 10 november 2011

Av womaninred - 10 november 2011 21:14

Idag klippte jag håret. I Italien.  På en kinesisk salong, med en kinesisk frisör som inte kunde engelska och knappt italienska. Låter det som ett litet misstag kanske? Själv kan jag inte tala italienska utan jag hade med mig en nyfunnen rumänsk vän som kan lite engelska, lite italienska och vi alla tre försökte förstå vad den andre menade i den här lilla salongen. Det hela gick ändå ganska smidigt, den manliga frisören var väldigt ivriga att klippa av lite hår. Så killen tog tag i min arm, drog mig till schamponeringen, tvättade håret (och viskade på dålig italienska saker som jag inte vet om jag vill kunna förstå)  och drog mig sedan till frisörstolen.


Min plan var att enbart klippa topparna men försök säga det på italienska till en som ändå inte förstår helt. Efter många om och men drog han snabbt fram saxen och jag såg hur håret föll till marken. Paniken växte, vad hade jag gett mig in på? Hade nu inte mitt håret praktiskt taget skrikit efter en klippning så hade jag nog inte vågat klippa håret innan jag kan prata italienska. En liten hårhög började växa på golvet... Jag kunde ju självklart ha valt en italiensk salong(hade kanske funkat bättre nu när jag faktiskt fick lite översättningshjälp av min vän, det är i alla fall uppsatt på min kom-ihåg-lista) men snål som jag är hade jag inte lust att betala 40 euro (jag får bara 60 euro varje vecka och jag vill faktiskt göra något den här helgen) utan en klippning för 10 euro lät mycket bättre i mina öron. Snabbt gick det och trots att jag saknar lite längd på mitt hår så måste jag ändå säga att det blev ganska fint även om jag precis efter klippningen bröt ihop, besökte en gelateria och tröståt gelato...

Av womaninred - 10 november 2011 14:20

Att ta hand om sin hud är viktigt, det kan vi väl alla komma överens om? Förutom noggrann rengöring(sminket SKA bort innan sängdags!) så är det bra att ge hyn den näring som den behöver vilket kan vara olika dag/nattid. Att ha en dagcreme som återfuktar under dagen och en nattcreme som är fetare och som man applicerar innan läggdags. Viktigt att välja ut produkter som passar ens hudtyp! Jag köpte APOLIVA dagcreme och nattcreme från Apoteket och är supernöjd. Har en väldigt känslig hud och är i stort behov av fukt. Så jag köpte för normal/torr hy (oparfymerad, nästa gång ska jag prova med parfym faktiskt. Oparfymerat är bra men det blir lite tråkigt tyvärr.). Måste säga att fast jag har använt produkterna varje dag ganska länge nu så är det väldigt mycket kvar, det är inget som försvinner direkt som tyvärr många produkter gör.


Jag rekommenderar starkt dessa produkter!


   

Hud

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översättare

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards